.
.

måndag 6 januari 2014

Några dagar på ön






Helgerna lider mot sitt slut, och vi har varit några dagar på ön och njutit av de sista lediga dagarna.
Vi har fått några soltimmar och dagsljuset på ön är både längre och ljusare än hemma, 
inbillar jag mig i alla fall. 

Vila och lite pyssel inomhus har det blivit.
Det har inte hänt några stordåd här, men några bilder kan jag visa på små steg framåt.





Köksfläkten kom på plats förra gången vi var här och så även skjutdörren till badrummet.




Dörrfoder till barnens rum är klart, så när som på målning. 




Sovrummen i huset är placerade i en egen länga, lite separerat från kök/allrum.
Det är underbart att från varje rum kunna gå ut och sätta sig på en solvarm altantrappa en ljummen sommarmorgon. Nu är det mest grått och blött..och vi startar istället dagarna med att tända i braskaminen.


Nu när vi har fått njuta av lediga helgdagar över jul och nyår samt fått havsluft över trettonhelgen,
så tror vi oss vara redo för vardagen igen. Vi får väl se hur det går, när klockan ringer i morgon bitti...

Vi hörs igen!

Victoria






11 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Ser helt underbart ut - god fortsättning, kram

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Jag säger det igen ....Verkligen Superfint!! ...skulle platsa i en inredningstidning / Kram Pernilla

Villa Ryttarängen sa...

Å så fint! Ert Ö-hus är underbart från början till slut. Kan aldrig se mig mätt. God fortsättning! Kraaaam Pia

basichus sa...

Underbart fin hus det blev,
Du kan du skicka mig ett mejl var ni har hittat rollsystemet for skjutdörren?

Kram, Marion
basichus@gmail.com
skulle vara tacksam :)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mysigt! Jättefint hos dig! Gillar alla detaljer.
Kram Maria

Den där Victoria sa...

Så himla fint och jag gillar verkligen längan med sovrummen.

Kram Victoria

annelie_ua / blomsterochbakverk sa...

Så roligt att se lite fler interiörbilder, verkligen fint! Och vad mysigt att åka till ön nu så här års. Njuta av stilla lugn, hav och blåst. Ljuvligt. (Jo, det lär bli jobbigt när klockan ringer imorgon ... vi tar det då.)

Hemma på Sjuan sa...

Åh vad fint det är i ert sommarhus! Härligt med "egen" utgång till altanen och ett fint ljusinsläpp!
Måste vara underbart att ha ett eget ställe att kunna åka bort till, min dröm ;) kram Suss

Sofie sa...

Superfint ni har det!

Limetwig sa...

Ni har verkligen en fantastisk stuga där på ön! Njuter varje gång jag ser bilderna och de fastnar i mitt minne! Underbart!

Alexandra sa...

Åh så fint! Underbart!
Jag är också intresserad av att få reda på vart ni köpt rullsystemet till dörren.
Tack på förhand!