.
.

tisdag 15 oktober 2013

Kräftfest!





 
 
 
Hello!

Jag har ju glömt att visa bilder från en fin kräftfest vi varit på i år.
Det var en sensommardag i September tillsammans med goda vänner.

Det var supertrevligt och värdfamiljen som nyligen har byggt ett nytt hus,
hade fixat och dukat fint på uteplatsen.
 



   

 Värdinnan har verkligen Fingerspitzgefuhl när det kommer till detaljer..
 
 
 
Mums!
Kräftor är fantastiskt gott,
men visst är det tillbehören som ger middagen det där lilla extra.

Små västerbottenpajer med rom, en härlig grönsallad och en paj med kantareller.
Detta tillsammans med fina kräftor och så goda såser, förstås!
 
 
 
 
 
 
Fina kräftpaket och vacker dukning
 

 
 

 
Även katterna njöt av kvällen
 
 
Vill du kika in på min väns blogg, så kan du göra det HÄR.

Fin kväll till er!

k r a m

Victoria
 

14 kommentarer:

Enkel stil sa...

Så vacker dukning och så fastnade jag för den snygga krukan i fönstret. Vet du var den kommer ifrån. Jag kunde inte klicka in på hennes blogg. Kan kanske var vår dator som är lite konstig ibland. Kramar Anita

Life´s Silverlining and I sa...

Oj så vacker dukning och så trevligt det ser ut! Kram Nilla

Maria - Wikers Liv sa...

Så fint hon dukat, väninnan! Jag älskar att "fest-duka" =)
Jag kunde heller inte kolla in hennes blogg :(
Kram /Maria

Hemma på Sjuan sa...

Så vacker dukning! Verkar snyggt i deras hem, gillade kranen i köket! Kram Suss

Channal sa...

Älskar skaldjur!

Du tar alltid så vackra bilder!

KRAM fina du! Anna

dianasdrömmar sa...

Måste bara säga att du tar helt fantastiska bilder stor kram Diana

Lena - gott för själen sa...

Så trevlig med såna tillställningar. Kul med kräftorna i paket!

Länken funkade inte.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Men vilken läcker dukning. Hade hon lagt in kräftorna i paket själv eller beställt från affären? Jag brukar ju glömma tillbehören och bara inrikta mig på skaldjuren, sen är jag så mätt så jag inte orkar tillbehören.
Kram Helena

Eva sa...

Vilken snygg och bra idé att servera kräftorna i ett paket!
Kram Eva, Tinibelli

Helens Universum sa...

Ser ut att ha varit en smakfull fest på alla sätt!
Kram Helen

mammaxtre sa...

Men vad gott och trevligt!

Så annorlunda att duka med kräftor i paket. Kul!

Ha det gott

Positiv sa...

Söt liten misse, och vacker dukning.

Sanna sa...

Verkligen fingertoppskänsla!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Önskar dig en fin jul! ( även om inlägget är från augusti:)*ler*) Kram Nilla