.
.

tisdag 17 april 2012

Soffa (igen..)




I går kväll var maken och jag på IKEA och shoppade till öhuset. Jisses, så kul att shoppa alltifrån husgeråd till soffa. Ibland blev vi (hmm.., läs jag) helt upprymd över hur bra och billiga en del saker är.

(samtidigt lite orolig, när man funderar på hur man kunnat tillverka produkten för denna billiga peng? Men IKEA har goda regelverk avseende människor och miljö, såsom tex bra arbetsförhållanden hos de leverantörer som tillverkar deras produkter, vilket är viktigt för mig.)

Det blev alltså en KARLSTAD 3-sits soffa i klädseln Blekinge vit. Enkel och snygg tycker jag och mycket skön att sitta i. Tyget är ju avtagbart och går att tvätta, vilket är toppen (speciellt när man väljer vitt tyg...).






Jag har också kikat på en extra klädsel att byta med som också förändrar utseende på soffan.  Överdraget kommer från Bemz och heter "Loose fit Urban" i tyget "Unbleached Rosendal Pure Wash Linen". Jag har tidigare beställt tygprover från Bemz och har alltså fastnat för detta linnetyg. Vi får dock se hur det blir med det, då tyget kostar dubbelt så mycket som soffan!











Önskar er en skön kväll i Aprilvädret! Här har det varit en blandning av snö och sol idag.

KRAM

V

10 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Kul att du ni kunde bestämma er så fort vad gäller soffmodell! Snygg!
Här kommer det aldrig bli någon ny soffa på grund av beslutsångest!
Kram Helena

Life´s Silverlining and I sa...

oj vilken LYX!! att bara gå och plocka ihop för att sen möblera från grunden i ert fina hus! kramar!

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt med en vit soffa och om den är tvättbar så gör det ju inget ... Bra med Ikea faktiskt. Kram Pia

Anonym sa...

visst är det snygga överdrag från Bemz, och ett kul koncept. Synd att de inte håller IKEAs priser bara... Soffan blir snygg!
Kram Susanne

Två Trappor sa...

Snygg, stilren soffa! Kommer passa finfint i ert vackra öhus. :) Kram Madeleine

Enkel stil sa...

Jag kan tala om att den inte bara är skön att sitta i, den är lika skön att sova i!! Snyggt val.

Kram

Charlie sa ... sa...

Bra val! Snygg soffa. Ikea är inte så dumt ;)

Kram

Concept_By_Sarah sa...

Snygg! Ja Ikea är bra! Visst är det coolt att få inreda ett helt hus från början. Vi håller just nu på med renovering av vårt ö hus och i Juni ska jag börja med inköpen och inredningen:-)

Concept_By_Sarah sa...

Snygg! Ja Ikea är bra! Visst är det coolt att få inreda ett helt hus från början. Vi håller just nu på med renovering av vårt ö hus och i Juni ska jag börja med inköpen och inredningen:-)

House number 11 sa...

Ja, så snygg soffa! Bra val!
Kram Jenny